Tijdens het voortgezet onderwijs veranderen de leerlingen vaak, deze ontwikkelen zich op allerlei verschillende manieren. Dit zorgt ervoor dat de individuele aanpak alsmaar belangrijker wordt.
Ook is het van belang dat deze individuele begeleiding zich richt op de driehoek van succes. Deze driehoek wordt opgebouwd uit drie facetten die onlosmakelijk verbonden met, en van invloed, zijn op elkaar. Bij Saine richten wij ons op de volgende punten:
– Sociale omgeving
– Academische omgeving
– Maatschappij
Door gebruik te maken van de driehoek van succes maken wij een impact niet alleen op de academische leercurve, maar ook de sociale verbondenheid van de jongeren. In het hedendaagse onderwijssysteem wordt er veel aandacht besteed aan de academische ontwikkeling. Deze prioritering resulteert in een sociale onderontwikkeling. Vaak is er ook geen ruimte in het curriculum voor deze ontwikkeling. Hierdoor komen onderwerpen zoals burgerschap, diversiteit en inclusie niet aan bod.
Saine traint de leerlingen om proactief te worden en sterk in zijn/haar schoenen te staan. Onze begeleiding richt zich op een aantal kernpunten:
– Creëren van structuur
– Aanleren van leermethodes
– Verhogen van sociale participatie
– Maatschappelijke bewustzijn creëren
– Ontwikkelen van soft skills
Tijdens het voortgezet onderwijs veranderen de leerlingen vaak, deze ontwikkelen zich op allerlei verschillende manieren. Dit zorgt ervoor dat de individuele aanpak alsmaar belangrijker wordt.
Ook is het van belang dat deze individuele begeleiding zich richt op de driehoek van succes. Deze driehoek wordt opgebouwd uit drie facetten die onlosmakelijk verbonden met, en van invloed, zijn op elkaar. Bij Saine richten wij ons op de volgende punten:
– Sociale omgeving
– Academische omgeving
– Maatschappij
Door gebruik te maken van de driehoek van succes maken wij een impact niet alleen op de academische leercurve, maar ook de sociale verbondenheid van de jongeren. In het hedendaagse onderwijssysteem wordt er veel aandacht besteed aan de academische ontwikkeling. Deze prioritering resulteert in een sociale onderontwikkeling. Vaak is er ook geen ruimte in het curriculum voor deze ontwikkeling. Hierdoor komen onderwerpen zoals burgerschap, diversiteit en inclusie niet aan bod.
Saine traint de leerlingen om proactief te worden en sterk in zijn/haar schoenen te staan. Onze begeleiding richt zich op een aantal kernpunten:
– Creëren van structuur
– Aanleren van leermethodes
– Verhogen van sociale participatie
– Maatschappelijke bewustzijn creëren
– Ontwikkelen van soft skills
Tijdens het voortgezet onderwijs veranderen de leerlingen vaak, deze ontwikkelen zich op allerlei verschillende manieren. Dit zorgt ervoor dat de individuele aanpak alsmaar belangrijker wordt.
Ook is het van belang dat deze individuele begeleiding zich richt op de driehoek van succes. Deze driehoek wordt opgebouwd uit drie facetten die onlosmakelijk verbonden met, en van invloed, zijn op elkaar. Bij Saine richten wij ons op de volgende punten:
– Sociale omgeving
– Academische omgeving
– Maatschappij
Door gebruik te maken van de driehoek van succes maken wij een impact niet alleen op de academische leercurve, maar ook de sociale verbondenheid van de jongeren. In het hedendaagse onderwijssysteem wordt er veel aandacht besteed aan de academische ontwikkeling. Deze prioritering resulteert in een sociale onderontwikkeling. Vaak is er ook geen ruimte in het curriculum voor deze ontwikkeling. Hierdoor komen onderwerpen zoals burgerschap, diversiteit en inclusie niet aan bod.
Saine traint de leerlingen om proactief te worden en sterk in zijn/haar schoenen te staan. Onze begeleiding richt zich op een aantal kernpunten:
– Creëren van structuur
– Aanleren van leermethodes
– Verhogen van sociale participatie
– Maatschappelijke bewustzijn creëren
– Ontwikkelen van soft skills
Huiswerkbegeleiding is niet vanzelfsprekend voor iedereen. Door de hoge uurtarieven is de begeleiding niet toegankelijk/betaalbaar. Saine gelooft in gelijke kansen, zo ook bij huiswerkbegeleiding. Door veranderingen in de huidige samenleving is er een prestatiecultuur gekweekt, waarbij het niet ondenkbaar is dat er ook in toenemende prestatiedruk is ontstaan bij leerlingen. Wij geloven in onze succesformule: een aanpak op maat. Door met kleine groepen te werken wordt de begeleiding persoonlijk en vertrouwd.
Saine traint de leerlingen om proactief te worden en sterk in zijn/haar schoenen te staan. Onze begeleiding richt zich op een aantal kernpunten:
– Creëren van structuur
– Aanleren van leermethodes
– Verhogen van sociale participatie
– Maatschappelijke bewustzijn creëren
– Ontwikkelen van soft skills
Huiswerkbegeleiding is niet vanzelfsprekend voor iedereen. Door de hoge uurtarieven is de begeleiding niet toegankelijk/betaalbaar. Saine gelooft in gelijke kansen, zo ook bij huiswerkbegeleiding. Door veranderingen in de huidige samenleving is er een prestatiecultuur gekweekt, waarbij het niet ondenkbaar is dat er ook in toenemende prestatiedruk is ontstaan bij leerlingen. Wij geloven in onze succesformule: een aanpak op maat. Door met kleine groepen te werken wordt de begeleiding persoonlijk en vertrouwd.
Saine traint de leerlingen om proactief te worden en sterk in zijn/haar schoenen te staan. Onze begeleiding richt zich op een aantal kernpunten:
– Creëren van structuur
– Aanleren van leermethodes
– Verhogen van sociale participatie
– Maatschappelijke bewustzijn creëren
– Ontwikkelen van soft skills
Saine biedt een overbrugging tussen jeugdhulpverlening en het onderwijs. In de praktijk zien we dat er communicatie is tussen jeugdhulpverlening, ouders en de scholen. Het opsporen van sociaal-emotionele uitdagingen geniet hierbij de prioriteit en staat de educatieve vooruitgang stil. Saine wil hierbij de cirkel rondmaken, door verbeterde communicatie met gedragsdeskundigen, onderwijsinstellingen en de ouders.
Saine biedt een begeleidingstraject aan waarbij er een intensieve samenwerking aangegaan wordt tussen docenten, ouders en het kind. Tijdens dit traject wordt er aandacht besteed aan het behalen van persoonlijke doelen. Voorbeelden hiervan zijn het verminderen van sociale- en faalangst, ontwikkelen van een positief zelfbeeld, verwerken van conflicten tussen ouders en omgaan met autisme en ADHD.
Educatie wordt gegeven waarbij de krachten en talenten van het kind centraal staan en ook bekend worden bij het kind. Op deze manier blijft het kind gemotiveerd en wordt een achterstand voorkomen én betere resultaten geboekt .
Saine biedt een overbrugging tussen jeugdhulpverlening en het onderwijs. In de praktijk zien we dat er communicatie is tussen jeugdhulpverlening, ouders en de scholen. Het opsporen van sociaal-emotionele uitdagingen geniet hierbij de prioriteit en staat de educatieve vooruitgang stil. Saine wil hierbij de cirkel rondmaken, door verbeterde communicatie met gedragsdeskundigen, onderwijsinstellingen en de ouders.
Saine biedt een begeleidingstraject aan waarbij er een intensieve samenwerking aangegaan wordt tussen docenten, ouders en het kind. Tijdens dit traject wordt er aandacht besteed aan het behalen van persoonlijke doelen. Voorbeelden hiervan zijn het verminderen van sociale- en faalangst, ontwikkelen van een positief zelfbeeld, verwerken van conflicten tussen ouders en omgaan met autisme en ADHD.
Educatie wordt gegeven waarbij de krachten en talenten van het kind centraal staan en ook bekend worden bij het kind. Op deze manier blijft het kind gemotiveerd en wordt een achterstand voorkomen én betere resultaten geboekt .
Saine biedt een overbrugging tussen jeugdhulpverlening en het onderwijs. In de praktijk zien we dat er communicatie is tussen jeugdhulpverlening, ouders en de scholen. Het opsporen van sociaal-emotionele uitdagingen geniet hierbij de prioriteit en staat de educatieve vooruitgang stil. Saine wil hierbij de cirkel rondmaken, door verbeterde communicatie met gedragsdeskundigen, onderwijsinstellingen en de ouders.
Saine biedt een begeleidingstraject aan waarbij er een intensieve samenwerking aangegaan wordt tussen docenten, ouders en het kind. Tijdens dit traject wordt er aandacht besteed aan het behalen van persoonlijke doelen. Voorbeelden hiervan zijn het verminderen van sociale- en faalangst, ontwikkelen van een positief zelfbeeld, verwerken van conflicten tussen ouders en omgaan met autisme en ADHD.
Educatie wordt gegeven waarbij de krachten en talenten van het kind centraal staan en ook bekend worden bij het kind. Op deze manier blijft het kind gemotiveerd en wordt een achterstand voorkomen én betere resultaten geboekt .